mTalent najczęściej wykorzystywaną serią programów w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi!

28 marca 2023

Specjalistyczne oprogramowania są coraz częściej wykorzystywane w polskich szkołach i gabinetach terapeutycznych. Dzięki badaniom zespołu pod przewodnictwem profesor UG Małgorzaty Cackowskiej, dowiadujemy się, co się do tego przyczyniło, jak nowe narzędzia i metody pracy oceniają prowadzący zajęcia oraz ich podopieczni, a także poznajemy ranking najlepiej ocenianych i najczęściej wykorzystywanych programów przez polskich praktyków.

Raport zatytułowany „Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi” to materiał badawczy z lat 2020-2022. Dzięki zestawieniu takiego okresu czasu mamy okazję dostrzec, jak przebiegał proces transformacji technologicznej. To także szansa, by porównać odczucia edukatorów z początków pandemii z reakcjami postcovidowymi. 

Materiał został podzielony na 3 uzupełniające się części. W pierwszej przenosimy się do roku 2020, gdy polscy nauczyciele i terapeuci musieli niespodziewanie szukać nowych narzędzi i metod pomagających prowadzić zajęcia online. Dzięki ich opiniom możemy prześledzić, jakie obawy wzbudzało stosowanie nowych technologii w edukacji. To także szansa obserwowania, jak zmieniały się emocje wokół multimediów i programów interaktywnych wraz z poznawaniem ich nowych możliwości.

Druga część to ukazanie „Modelowych metod nauczania z wykorzystaniem technologii”. Poznajemy cechy charakterystyczne, zastosowanie oraz cenne wskazówki pozwalające wcielić je w swojej codziennej pracy. 

W ostatniej sekcji szczegółowo dotykamy tematu multimedialnych pomocy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. To, co cieszy nas najbardziej, to zestawienie wyników ankiety przeprowadzonej wśród doświadczonych praktyków. Wyniki jasno wskazują, że seria mTalent jest nie tylko najlepiej ocenianą, ale także najczęściej używaną i najbardziej pożądaną serią programów multimedialnych w Polsce!